- Titulinis
- Dalykinė ir mokslinė literatūra
- Socialinių mokslų knygos
- Edukologija
- Kodėl tampama mokytoju? Mokyto jo karjeros trajektoriją brėžiantys veiksniai
Kodėl tampama mokytoju? Mokyto jo karjeros trajektoriją brėžiantys veiksniai
Autorius : Vilija Stanišauskienė
Leidimo metai: 2022
Leidėjas: Technologija
Puslapių skaičius: 94
Leidinio kalba: Lietuvių
Formatas: Minkšti viršeliai
Pasaulyje žinoma beveik trys tūkstančiai profesijų, iš kurių tik keletas yra visuomenės dėmesio centre. Būtent tokia - mokytojo profesija, siejama su žinių, gyvenimo patirties, kultūros, tradicijų perdavimu jaunajai kartai.
Mokslo studijoje „Kodėl tampama mokytoju? Mokytojo karjeros trajektoriją brėžiantys veiksniai“ autorė Vilija Stanišauskienė atkreipia dėmesį į tai, kad tiek Lietuvoje, tiek visoje Europoje yra mokytojų trūkumo problema - vis mažiau jaunų žmonių renkasi pedagogines studijas ir susieja savo karjerą su mokykla. Atlikta analizė duoda atsakymus į klausimus: kodėl pasirenkama mokytojo karjera, kas lemia, kad kitos srities išsilavinimą ir darbinę patirtį turintys žmonės renkasi mokytojo karjerą, ir kaip pakinta jų profesinis identitetas.
Analizuoti šiuos klausimus labai svarbu, kadangi, vyresnės kartos mokytojams už-baigiant savo karjerą, Lietuvos švietimo sistemoje bręsta kritinė situacija, o visuomenės kaita, intensyvėjantys skaitmenizacijos procesai kelia naujus reikalavimus ir lūkesčius mokytojui, mažindami jo karjeros saugumą ir stabilumą.
Remiantis mokytojo karjeros pasirinkimo motyvų, darbo vertybių ir profesinio iden-titeto tyrimų rezultatais pateikiamos išvados ir rekomendacijos bus naudingos pe-dagogams, apie mokytojo karjeros pasirinkimą svarstantiems žmonėms, švietimo politikams ir švietimo įstaigų vadovams.